Don't wanna be an American idiot
馬鹿なアメリカ人にはなりたくないね

Don't want a nation under the new mania
クソみたいなメディアに支配された国なんてゴメンだ

And can you hear the sound of hysteria?
そしてあんたはあのヒステリックな騒音が聞こえるのか?

The subliminal mind fuck America
サブリミナル効果がアメリカを支配してる


Welcome to a new kind of tension
ようこそ緊張した新しい世界へ

All across the alienation
こんな孤独な国

Where everything isn't meant to be okay
良いわけ無いだろ

Television dreams of tomorrow
テレビは嘘ばっかりだ

We're not the ones who're meant to follow
俺たちはそんなものに洗脳されたくないね

For that's enough to argue
俺たちはまだ立ち向かえる


Well maybe I'm the faggot America
俺が女々しいのかもしれないな

I'm not a part of a redneck agenda
でも俺は保守的な野郎の一部でもない

Now everybody do the propaganda
今や皆が戦争主義者共だ

And sing along to the age of paranoia
こんな狂った時代のために俺たちは歌ってる


Welcome to a new kind of tension
ようこそ緊張した新しい世界へ

All across the alienation
こんな孤独な国

Where everything isn't meant to be okay
良いわけ無いだろ

Television dreams of tomorrow
テレビは嘘ばっかりだ

We're not the ones who're meant to follow
俺たちはそんなものに洗脳されたくないね

For that's enough to argue
俺たちはまだ立ち向かえる


Don't want to be an American idiot
馬鹿なアメリカ人にはなりたくないね

One nation controlled by the media
メディアに支配された国

Information age of hysteria
国民を洗脳させるような情報

It's calling out to idiot America
お馬鹿なアメリカ人は信じてしまうかもな


Welcome to a new kind of tension
ようこそ緊張した新しい世界へ

All across the alienation
こんな孤独な国

Where everything isn't meant to be okay
良いわけ無いだろ

Television dreams of tomorrow
テレビは嘘ばっかりだ

We're not the ones who're meant to follow
俺たちはそんなものに洗脳されたくないね

For that's enough to argue
俺たちはまだ立ち向かえる